Αρχείο

Daily Archives: 16/05/2010

Η σημασία της αυτομόρφωσης και της διά βίου μάθησης ήταν το θέμα της Έκθεσης που έπεσε προχθές στις εξετάσεις των Πανελλαδικών στη Νεοελληνική Γλώσσα.
Συγκεκριμένα, επιλέχθηκε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Πανεπιστημιακού Αλεξάνδρας Κορωναίου, με τίτλο «Εκπαιδεύοντας εκτός σχολείου». Ετσι λοιπόν, το θέμα της έκθεσης είχε ως εξής: «Σε άρθρο που θα δημοσιεύατε στην εφημερίδα του σχολείου να αναφερθείτε στην σημασία της αυτομόρφωσης και να προτείνετε τρόπους πραγμάτωσης σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου».

…και απαντούν οι Θείτσες: «πες τα μου, να μην στα πω», «τα λέει στη νύφη για να τα ακούσει η πεθερά», «μη κάνεις μη σου κάνουνε, μη πεις να μη σου πούνε», «άλλα λέει η γιαγιά μου, άλλα ακούν τ’ αυτιά μου» και άλλες πολλές σοφές παροιμιούλες, που έχει φτιάξει ο σοφός κόσμος, καθώς και οι Θείτσες και Θείτσοι μαζί.

Πώς, με ποιά λογική, το αρμόδιο υπουργείο βάζει τέτοιο θέμα -και θα το αξιολογήσει κιόλας- απο τη στιγμή που καμμία υπηρεσία του δεν έχει φροντίσει ποτέ τη «δια βίου μάθηση»? Επειδή έχει φτιάξει το ΕΑΠ (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο), που μπορεί το κακόμοιρο, εξ’αποστάσεως, να δεχθεί πολύ περιορισμένες θέσεις κάθε χρόνο και πρέπει επιπλέον να πληρώσεις τα μαλλιοκέφαλά σου (αν σε δεχθεί), αυτό σημαίνει οργάνωση, πρόνοια και φροντίδα στη «δια βίου μάθηση»? Επειδή το Καποδιστριακό έχει ένα πανάκριβο Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΚΕΚ) για την επιμόρφωση σε συγκεκριμένους τομείς, αυτό σημαίνει «δια βίου μάθηση»?
Ελεος! lol ! Ουάου! Super Oυάου! και Μνήσθητι μου Κύριε!, όπως θα έλεγαν νέοι, γέροι, παιδιά, μικροί, μεγάλοι και Θείτσες/Θείτσοι σε όλη τη πλάση!!!!

Δεν τα γράφω αυτά επειδή έχω παιδί, το οποίο δεν έγραψε καλά το θέμα αυτό στις πανελλαδικές, ούτε γνωστό ή φίλο έχω που να έδινε πανελλαδικές φέτος. Δηλαδή, μην πάει ο νους σας, πως οι απόψεις μου κρύβουν τίποτα το δόλιο. Απλά, μόλις έμαθα το θέμα, επειδή εγώ, η συγκεκριμένη Θείτσα, έχω πολλές φορές προσπαθήσει ανεπιτυχώς στη χώρα που ζω, να συνεχίσω, την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσή μου και να βελτιώσω τις γνώσεις μου στην ραγδαία εξελισόμενη εποχή που ζούμε, γι’ αυτό απόρρησα.
Από την άλλη πλευρά, χωρίς η πολιτεία να έχει εφαρμόσει ποτέ ένα σωστό μοντέλο «δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης», για να μπορεί να έχει γνώση, εμπειρία και το ανάλογο feedback, ρωτώ: «Ποιός ή μάλλον ποιοί είναι οι γκουρού που θα διορθώσουν τις απόψεις των παιδιών, οι οποίες θα περιγράφουν -μεταξύ άλλων- το ιδανικό μοντέλο και «τους τρόπους πραγμάτωσης της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου»? Δεν είμαστε καλά!
Ελεος! lol ! Ουάου! Super Ουάου! και Μνήσθητι μου Κύριε!
Ας προσπαθήσουμε να αναρωτηθούμε που μπορεί να οφείλεται η σύλληψη αυτής της σπουδαίας ιδέας στις φετεινές πανελλαδικές εξετάσεις :
  • Μήπως το θέμα αυτό έπεσε στις πανελλαδικές για να αποκομίσει η πολιτεία τις πραγματικά χρήσιμες συμβουλές ή απόψεις των νέων και να ξεκινήσει να εφαρμόζει επιτέλους σήμερα, στον 21ο αιώνα, πλάνο και προγράμματα δια βίου μάθησης?
  • Μήπως επειδή στη χώρα μας παρετάθη το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης, προετοιμάζουμε τα παιδιά μας περνώντας έμεσα μηνύματα σ’ αυτά, ότι: «Κοίταξε να δεις! Ξεκίνα να το χωνεύεις! Θα δουλέψεις που θα δουλέψεις μέχρι τα βαθιά γεράματα,να ξέρεις, πως μέχρι τα εξήντα σου, τουλάχιστον, θα πρέπει να συνεχίσεις να αφιερώνεις και χρόνο για μελέτη και διάβασμα. Ετσι μόνο θα έχεις τη δυνατότητα να προλαβαίνεις την γρήγορα εξελισόμενη εποχή σου και να είσαι μέσα στα πράγματα». Συγγνώμη για την κυνδινολογική ή την κίτρινα λαϊκίστικη, αν θέλετε, αυτή άποψη, αλλά στην εποχή που ζούμε, όλα πρέπει να τα θεωρούμε πιθανά.
  • Μήπως, επειδή δεν έχουμε Ανοικτά Πανεπιστήμια και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα για να μπορούν να φιλοξενήσουν τον κόσμο (Θείτσες και Θείτσους) που πραγματικά ενδιαφέρονται να επιμορφωθούν, το θέμα πάει να μας παραπέμψει πολύ σύντομα σε μια άλλης μορφής «υποχρεωτική παραπαιδεία ενηλίκων»?
  • Μήπως δεν είναι τίποτα απ’ όλα αυτά? Μήπως κάποιος έξυπνος που πρόσφατα διάβασε το βιβλίο της Πανεπιστημιακού κας Αλεξάνδρας Κορωναίου, απλά εμπνεύστηκε και ξυπνώντας ένα πρωϊνό είχε φύγει ένας μεγάλος νταλκάς απο το κεφάλι του? Ο νταλκάς που τον βασάνιζε καιρό τώρα: «τι θέμα να τους βάλω φέτος»?

Είναι δηλαδή, Θείτσες μου, σαν να σας έθετα: «Σε άρθρο που θα δημοσιεύατε στην εφημερίδα της «Κάτω Ραχούλας Μυλοχωρίου» να αναφερθείτε στην σημασία της αυτομόρφωσης των όντων που κατοικούν στον πλανήτη SbHkL99, o oποίος βρίσκεται στον γαλαξία «Ανδρομέδα VII». Επίσης, προτείνετε τρόπους πραγμάτωσης σε όλη τη διάρκεια της ζωής των όντων αυτών».

Και καλά… Σας λέω, πως εσείς τα καταφέρνατε και το αναλύατε και το γράφατε μια χαρά το θέμα. Εγώ πως θα το διόρθωνα? Εεεεε????

Ελεος! lol ! Ουάου! Super Ουάου! και Μνήσθητι μου Κύριε!

http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%253A%252F%252Foitheitses.blogspot.com&layout=button_count&show_faces=true&width=450&action=like&font=arial&colorscheme=dark&height=21